Lättläst om EU-valet

Den 9 juni 2024 ska vi rösta till Europaparlamentet.
Rösträtt betyder att du får rösta. Alla som har rösträtt får ett röstkort i sin brevlåda. På ditt röstkort står vilken vallokal du kan rösta i 9 juni.
Det finns flera sätt att rösta på.
Du kan rösta på valdagen eller innan.

Om du vill rösta före den 9 juni kan du välja plats.
De platserna kallas förtidsröstningslokal.

I Älvsbyns kommun kan man förtidsrösta på några olika platser, se EU-valet i Älvsbyn.

Senast uppdaterad 2024-04-18

Väderprognos från:

yr.no, levererat av Meteorologisk institutt och NRK.

CHANGE LANGUAGE DISCLAIMER

You can use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Please select your preferred language in the list below. You can close this dialog box by clicking the ”x” in the upper right corner.