Konsumentvägledning
Hallå konsument
Telefontid: vardagar 9.00 - 15.00 telefonnummer: 0771-525 525
Hallå konsument är en oberoende vägledning för alla Sveriges konsumenter. Här kan du ställa frågor om köp av varor, tjänster, avtal, reklamationer med mera. Våra vägledare svarar på övergripande frågor eller hjälper konsumenten vidare till den kommunala konsumentverksamheten eller till experter hos myndigheter och konsumentbyråer. Webbplatsen innehåller information, guider och andra verktyg samt kontaktvägar.
Älvsbyns kommun
Konsumentvägledning/Budget- och skuldrådgivning
Telefontid: måndag - torsdag 8:00-9:00 telefonnummer: 0929-171 22
(Övrig tid går det bra att lämna namn och telefonnummer i kommunens växel 0929-170 00, så blir du uppringd så snart det är möjligt)
-Konsumentvägledningen kan hjälpa dig som har frågor om köp av varor, tjänster, avtal, reklamationer m m.
-Skuldrådgivningen kan ge praktiska råd om hur du kan gå tillväga i din skuldsituation och hjälpa till med skuldsaneringsansökan.
-Budgetrådgivningen kan hjälpa dig att planera din hushållsekonomi och göra en budget.
Du kan också mejla till oss på följande adress konsument@alvsbyn.se
Postadress:
Älvsbyns kommun
Konsumentvägledningen
942 85 Älvsbyn
Besöksadress:
Forum Folketshus
Medborgargatan 2 (alla besök bokas i förväg på telefon 0929-171 22)