Felanmälan och support
På denna sida hittar du som kommunanställd information för intern felanmälan och support.
Fastigheter
Kommunanställda kan nu göra felanmälningar och beställningar gällande kommunala fastigheter via en intern e-tjänst. Din anmälan går direkt till den fastighetsskötare, vaktmästare eller arbetsledare som ansvarar för det område som din anmälan gäller. Är du osäker på vad din anmälan gäller hittar du en gränsdragningslista under e-tjänsten.
Felanmälan E-tjänst (Fel som gäller byggnaden)
Felanmälningar som gäller byggnaden, tex trasigt fönster, stopp i avlopp, trasiga vitvaror eller trasigt vägguttag.
Alla felanmälningar som inte är akuta ska framöver enbart ske via E-tjänsten. Bedömer du ärendet som akut, t.ex en vattenläcka där det rinner ut vatten eller ett fel som utgör direkt fara för människor, ring jourtelefonen på 0929-723 77.
Om du har allmänna frågor om fastigheten kan du ringa nån av Älvsbyns fastigheters arbetsledare eller fastighetsskötare. Om du inte vet vem det är ring kommunväxeln 0929-170 00.
Vaktmästeritjänst E-tjänst (Jobb som gäller verksamheten)
Jobb som gäller verksamheten, t ex byte av lysrör/lampor och batterier, reparationsarbeten på inventarier, montering, flytt av möbler eller städinsatser utomhus.
Från och med den 1/1-2023 tog Älvsbyns Fastigheter över uppdraget kring vaktmästeritjänsterna för Älvsbyns Kommuns verksamheter.
Beställningar E-tjänst (Beställning av jobb som faktureras)
Beställning av jobb som faktureras, tex flytt av vägg eller uppsättning av ny armatur. Det är viktigt att beställningar görs i samråd med berörd chef för att inte krocka med eventuella fastighetsplaner eller äskanden. Berörd chef är den som bör stå som referens vid fakturering.
IT
Felanmälan och supportärenden som kommunanställd gällande IT (datorer med mera) är öppen klockan 08.00 – 16.00, lunchstängt 11.30 – 12.30.
E-tjänst
(målsättning om återkoppling inom 30 minuter)
https://insidanalvsbyn.enamnd.se/itsupport