Ny IT-support för anställda

Den 1 oktober 2020 förändrar IT-avdelningen sina rutiner för IT supporten.

Syftet är att det ska finnas en ingång till support/felanmälan och att användarna då de behöver hjälp alltid ska kunna nå en person under kontorstid. Det är teknikerna på IT-avdelningen som bemannar supporten. Målsättningen är att ge IT-avdelningens kunder en bättre, enklare och mer tillgänglig IT-support.

Vad innebär förändringen för dig?

Vår IT-support är bemannad vardagar klockan 07.30 – 16.00 (lunch klockan 11.30 – 12.30) av personal från IT-avdelningen.

För att på bästa sätt hantera era ärenden har vi tagit fram en e-tjänst som du finner på:

Felanmälan och support

Du kan skicka in ärenden dygnet runt via e-tjänsten.

Alla ärenden som lämnas in via e tjänsten registreras i ett ärendehanteringssystem. Som användare kan du då följa på vad som händer i ditt ärende. Du kommer även att kunna ringa till vår supporttelefon under öppettiderna på telefon 0929-171 00.

Vår målsättning är att du som använder e-tjänsten inom 30 minuter ska få en återkoppling från oss under den tid som supporten är bemannad.

Direktsamtal eller mejl adresserade till enskilda tekniker ska alltså inte användas för support-ärenden i fortsättningen.

Senast uppdaterad 2021-09-09
Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.

Väderprognos från:

yr.no, levererat av Meteorologisk institutt och NRK.

CHANGE LANGUAGE DISCLAIMER

You can use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Please select your preferred language in the list below. You can close this dialog box by clicking the ”x” in the upper right corner.