HR och Lönecenter informerar

Digitalisering av blanketter till E-tjänster

HR-avdelningen och Lönecenter har påbörjat ett utvecklingsarbete med att införa digitala lösningar, så kallade e-tjänster, istället för de fysiska blanketter vi har idag.

Syftet med de digitala lösningarna är att de ska leda till snabbare, miljövänligare och mer kvalitativ handläggning.


Från och med 1 april 2020 kommer följande blanketter att digitaliseras:

Rättelse felaktigt utbetald lön (chef skickar in rättelsen)

-Frivillig skatt

-Omvandling av semesterdagar till semestertimmar

-Beställning av behörighet i personalsystem (chef skickar in beställningen)

Dessa e-tjänster kommer ni hitta på startsidan i Personec – Självservice under rubriken E-tjänster.

 

Under hösten 2020 kommer ytterligare blanketter digitaliseras – Mer information kommer närmare.

 

Senast uppdaterad 2020-03-11

Väderprognos från:

yr.no, levererat av Meteorologisk institutt och NRK.

CHANGE LANGUAGE DISCLAIMER

You can use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Please select your preferred language in the list below. You can close this dialog box by clicking the ”x” in the upper right corner.