Skollunch under distansundervisning
Nu kan du som är gymnasielev kan beställa skollunch för avhämtning för de dagar då du har distansundervisning. Beställningen gör du själv via e-tjänst, e-legitimation krävs INTE. Hämtning av skollunch startar måndag 18/1-21.
Du som tidigare beställt matlådor för hämtning på annat sätt måste också använda e-tjänsten.
Länk till e-tjänst: Beställning av skollunch för gymnasieskolan
Beställ din skollunch i god tid. Kosten behöver din beställning senast tre vardagar innan du ska hämta den.
- Om du tidigare beviljats allergi och specialkost har du självklart möjlighet till specialkost även när du beställer din skollunch.
- Du beställer antal portioner du vill hämta, exempelvis 5 för hela veckan.
- Du hämtar skollunchen i Älvåkraskolans matsal.
- Du kan hämta din skollunch vardagar mellan klockan 13.00 – 14.00. Tänk på att hålla avstånd och undvika trängsel vid hämtning av skollunchen.
- När du hämtar din skollunch är den förpackad, fryst eller kyld. Kom ihåg att hantera den så att den inte förfars. Förvara förpackningen i frys eller kyl om du inte äter den omgående.
- Du som är allergiker ska kontrollera noga att innehållsförteckningen på förpackningen stämmer med din beställning.