Bild: Wikipedia

Skollunch under distansundervisning

Nu kan du som är gymnasielev kan beställa skollunch för avhämtning för de dagar då du har distansundervisning. Beställningen gör du själv via e-tjänst, e-legitimation krävs INTE. Hämtning av skollunch startar måndag 18/1-21.

Du som tidigare beställt matlådor för hämtning på annat sätt måste också använda e-tjänsten.

Länk till e-tjänst: Beställning av skollunch för gymnasieskolan

Beställ din skollunch i god tid. Kosten behöver din beställning senast tre vardagar innan du ska hämta den. ​

  • Om du tidigare beviljats allergi och specialkost har du självklart möjlighet till specialkost även när du beställer din skollunch.
  • Du beställer antal portioner du vill hämta, exempelvis 5 för hela veckan.
  • Du hämtar skollunchen i Älvåkraskolans matsal.
  • Du kan hämta din skollunch vardagar mellan klockan 13.00 – 14.00. Tänk på att hålla avstånd och undvika trängsel vid hämtning av skollunchen.
  • När du hämtar din skollunch är den förpackad, fryst eller kyld. Kom ihåg att hantera den så att den inte förfars. Förvara förpackningen i frys eller kyl om du inte äter den omgående.
  • Du som är allergiker ska kontrollera noga att innehållsförteckningen på förpackningen stämmer med din beställning.

Senast uppdaterad 2021-01-12
Denna nyhet är äldre än 6 månader och är kanske inte aktuell längre.

Väderprognos från:

yr.no, levererat av Meteorologisk institutt och NRK.

CHANGE LANGUAGE DISCLAIMER

You can use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Please select your preferred language in the list below. You can close this dialog box by clicking the ”x” in the upper right corner.