Larmrutiner ordinärt boende

Rutiner för trygghetstelefonerna

Områdeschefernas ansvar
Att utreda och besluta om bistånd, enligt SoL, om trygghetslarm.
Att fylla i åtgärdsunderlaget.
Att faxa åtgärdsunderlaget till trygghetscentralen, ansvarig hemtjänstgrupp och nattpatrullen.

Hemtjänstpersonalens ansvar
•Att komplettera underlagen med uppgifter om larmkod och nyckelkod.
•Att kvittera ut nycklar samt märkning av nycklar.
•Att programmera och installera trygghetstelefonerna utifrån beslut och efter överenskommelse med den enskilde.
•Att åtgärda larm.
•Att förvara nycklar och åtgärdsunderlag betryggande.
•Att ansvara för skötsel och underhåll samt förvaring av telefoner och batterier.
•Att vid avslut hämta telefoner, lämna igen nycklar och avinstallera hos larmcentralen.

Telefonnummer till Trygghetscentralen:
Tfn: 019 – 17 95 90
Fax: 019 – 10 87 44

Adress och telefonnummer till Support och Service av trygghetssystemet:
Tunstahl AB
J A Wettergrens gata 7
421 30 Västra Frölunda
Tfn: 020 – 66 11 11
Fax: 031 – 49 33 88

Rutiner
Larmansvariga inom hemtjänst
Larmpärm och rutiner vid överlämnande av larmkund mellan olika hemtjänstgrupper.
Mottagande av larm från Trygghetscentralen nattetid.

Senast uppdaterad 2014-06-16 Innehållet på denna sida uppdaterades senast för mer än ett år sedan och kan innehålla felaktigheter. Du kan föreslå ändringar genom att klicka på knappen nedanför.

Väderprognos från:

yr.no, levererat av Meteorologisk institutt och NRK.

CHANGE LANGUAGE DISCLAIMER

You can use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Please select your preferred language in the list below. You can close this dialog box by clicking the ”x” in the upper right corner.