Manualer och instruktioner

Ekonomi

Handbok IoF
X-web externfakturering

Friskvårdsbidrag

I nedanstående dokument finns riktlinjer för hur friskvårdsförmånen i Älvsbyns kommun ska hanteras och vilka som omfattas av den.

Tillämpningsanvisningar friskvårdsbidrag
Blankett friskvårdsförmån

Försäkringar

Älvsbyns kommun har ett antal försäkringar i olika försäkringsbolag. Vi använder oss av Söderberg & Partners som försäkringsmäklare och kan kontakta dem vid frågor tel. 0911-141 70. För våra fordon finns en skaderutin med telefonnummer vid olika tillfällen, se nedan. Om ni inte personligen vill anmäla en skada till försäkringsbolaget meddela den fordonsansvarige så att den kan anmäla.

Skaderutin
Skadeanmalan_-_Motor

IT-stöd

Guider rörande införande av Microsoft AD

Möbler

Vi har ett ramavtal tecknat med SKL Kommentus, enligt bilagan nedan finns de leverantörer som vi har avtal med indelat per kategori. Vill du veta mer kontakta Benita Jonsson på Ekonomiavdelningen.

Leverantorer-per-lan-och-varugrupp-rabatter-kontaktuppgifter-mobler-2013-20160926

Resor

Älvsbyns kommun har ett avtal med Nex resebyrå för våra resor, vi omfattas även av First card reseförsäkring.

- Om du ska parkera med någon av kommunens bilar på din tjänsteresa kan du använda dig av det personliga förarkortet med kod. Parkeringsavgiften kommer på faktura från OKQ8.

Resor instruktioner
Kundprofilblankett
First card reseförsäkring

Sjuksköterskor

Instruktion inför delegering av läkemedel och insulin

Telefon

Ringa växeln internt, ring 996.

Vid interna samtal, använd de fyra sista siffrorna i telefonnumret.
Lista på interna telefonnummer finns på www.alvsbyn.se/kontakta-oss

Vid externa samtal, använd riktnummer och nummer.

Vid specialnummer, lägg till 995

Exempelvis om du vill ringa nödnumret 112 ringer du 995112 eller om du vill ringa Fröken UR ringer du 99590510.

112 (SOS Alarm)
11313 (Informationsnummer vid stora händelser eller kriser)
11414 (Polisens nummer vid icke akuta händelser)
1177 (Sjukvårdsrådgivning via telefon)
90510 (Tidsangivelse, Fröken UR)

Vid hänvisning:

Ring 990, vänta på ton och

tryck *23*hänvisningskod#
exempelvis *23*2# (ger meddelandet ”Personen du söker har gått för dagen”)
eller

tryck *23*hänvisningskod*timmar och minuter#
exempelvis *23*4*1530# (ger meddelandet ”Den ni söker återkommer klockan 15:30″)
eller

tryck *23*hänvisningskod*månad och dag#
exempelvis *23*4*1218# (ger meddelandet ”Den ni söker återkommer den 18 december”)

Urkoppling av hänvisning
Ring 990, vänta på ton, tryck #23#

Hänvisningskoder:

0 Tillfälligt ute
1 Gått på lunch
2 Gått för dagen
3 Tjänsteärende
4 Den ni söker återkommer klockan …
5 Tjänsteresa
6 Sjuk
7 Semester
8 Den ni söker återkommer den …

Koppla tillbaka/vidare ett samtal

Under samtalet tryck ## och vänta på ton. Slå växelns nummer 996 eller det nummer du vill koppla till och invänta svar eller lägg på direkt.

Övrigt:

Instruktionsbok för Telia Centrex med mera på Telias webbplats.

Det finns även en app för smartphones för att enkelt göra hänvisningar. Sök på din telefons app-butik efter ”Telia Centrex App”.

Viva

Guide i hur man kommer igång med Viva (pdf)

Guide hur du byter lösenord i Lotus Notes (Viva) (pdf)

Webbplatsen

Instruktion för att redigera webbplatsen (pdf) (Smarthund version 140627)

Språkboken – en handbok för att skriva bra texter. Den är framtagen av Bodens kommun (länk till pdf på boden.se)

Senast uppdaterad 2017-03-14

Väderprognos från:

yr.no, levererat av Meteorologisk institutt och NRK.

CHANGE LANGUAGE DISCLAIMER

You can use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Please select your preferred language in the list below. You can close this dialog box by clicking the ”x” in the upper right corner.